Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a98n 17M32á75c48a 2570814615925

a teď si představte že premiér může ministra dokonce i odvolat, bez jeho vědomí a, což je neuvěřitelný, i bez jeho souhlasu. Jak si to vůbec může dovolit, nebude to taky nějaký další podraz?

A jak se vypořádáte s námitkou, že premiér může podat návrh na odvolání ministra a prezident musí odvolat, takže v zásadě premiér může nejdřív odvolat všechny ministry a pak podat demisi sám za sebe? Neni pak jednodušší a logičtější ta varianta, se kterou přichází Sobotka a většina ústavních právníků?

A proč úlisnej Zeman v případě pádu Nečasovi vládě trval na odstoupení celý vlády, přestože byla v parlamentu dohodnuta 101dničková podpora té stávající, pouze s vyměněným premiérem? Poradim, bylo to proto, že se to tenkrát mocichtivýmu opilcovi hodilo.

http://www.euro.cz/politika/demise-premiera-je-demisi-vlady-pise-rychetsky-v-komentari-1346132#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

0/0
8.5.2017 0:48

J66a40k26u65b 87M13o90r57a37v38e37c 1102858434

Nemáte pravdu. Postupovalo se tak i v minulosti. Po mém soudu je tu trvalá ústavní praxe založená s malým otazníkem už v roce 1997 Václavem Klausem. Vladimír Špidla, Stanislav Gross i Petr Nečas podávali demisi jako předsedové vlády a mělo se za to, že to je demise celé vlády. Není možné, aby odešel předseda vlády a vláda zůstala!

0/0
6.5.2017 15:34

R22o74b96e11r68t 85M10a70c88h56o36v24s81k26ý 8713437953431

Pane Vecernicku, to co pisete me fakt zarazilo. Kolik Vam za to zaplatili, aby jste se takhle znemoznil?

0/0
6.5.2017 13:36

M58a15r74e92k 73V57a96l59i11č83e11k 2951689694380

nomen omen - Vecernicek se k Vam fakt hodi!

+1/0
6.5.2017 10:35

J47a69n31a 51H74r38b46k28o10v48á 2137185839253

Plácáte nesmysly, jako když citujete "Rudé právo" - "ANO právo". Rv

+2/−1
6.5.2017 7:54

J66a98r40m37i76l31a 54V30a51v34r69o52c83h24o90v63á 8918785386270

R^R^R^

+1/0
6.5.2017 7:10

A66l23e23š 63M68o18r29b96i53c73e10r 2719252405341

Proboha člověče, to jsou jen vaše výmysly, chápete to vůbec?

Demise premiéra je demisí celé vlády a i Zeman to tak bral, když podal demisi Nečas.

V tomto případě jsou ústavní zvyklosti (Špidla, Gross, Nečas - demise premiéra vždy znamenala i demisi vlády) dokonce v souladu s tzv. systematickým výkladem ústavy.

Tečka.

+5/−2
5.5.2017 22:39

J49i58r16k10a 18B12r93u22n36n69e15r 4378932129687

Asi jste na hlavu, máte v článku dost příkladů, že někdy demise vlády, někdy demise členů, či předsedy a prezident v tom má dost velký vliv.

+2/−2
6.5.2017 2:42
Foto

J35a94n 83P66e76c67h85a 7821566986303

Pan autor se mýlí. Premiér si vybírá ministry, premiér může ministry odvolat i bez jejich souhlasu. Tím pádem může i podat demisi celé vlády - bez jejího souhlasu.

+4/−2
5.5.2017 21:43

J34o40s38e39f 34N36o88v91o93t71n91ý 2435694973914

to může ale zároveň tím vypoví koaliční smlouvu

+1/0
5.5.2017 22:53

J20i85ř55í 89F31o72g42e70l 2280281146542

Mýlíte se vy. Premiér si ministry nevybírá. Ministry vybírají jednotlivé strany. A demisi celé vlády bez souhlasu většiny ministrů předseda podat nemůže.

+1/−1
6.5.2017 7:34

K35a55r47e42l 46C87h14r22a95s20t34i82n32a 4833204170605

I takto lze vyložit fakta kolem politováníhodné frašky odehrané na Hradě. Jen mi vadí, že někteří diskutující vyslovují rezolutní stanoviska, ačkoliv o ústavněprávních náležitostech nemají tušení.

+1/−1
5.5.2017 20:38

L45u36m76í12r 24V71i14t45h98a 2787247476142

Pane Večerníčku, Vy jste zloděj, který křičí "Chyťte zloděje". Aneb Vy si ohýbáte Ústavu úplně stejně. Jestliže tedy tvrdíte, že Nečasova vláda podala demisi po vzájemné dohodě, nemá to nic společného s Ústavou. Ta žádnou "vzájemnou dohodu" nezná. Kromě toho Ústava vůbec neřeší, jak vlastně má vláda podat demisi, jak to technicky zařídit. Ústava praví, že premiér podává demisi prezidentovi, jednotliví ministři premiérovi. Dále Ústava zmiňuje, kdy - nikoli jak - má vláda podat demisi a kdy ji prezident přijme.

Mám-li použít Vaši konstrukci, potom prezident Zeman přijal demisi Nečasovy vlády v rozporu s Ústavou a následná vláda Jiřího Rusnoka tudíž nebyla legální, protože stále ještě de iure vládla Nečasova vláda. Veškeré kroky, které Rusnokova vláda podnikla, byly tedy v rozporu se zákonem, a to dokonce 2x, protože nezískala ani podporu parlamentu. Čili budu zvažovat podnět směrem k Senátu ČR, aby zahájil proces podání ústavní žaloby na Miloše Zemana, který se odvoláním Nečasovy vlády a následným jmenováním vlády Jiřího Rusnoka dopustil hrubého porušení Ústavy. Trestem může být vyřazení Miloše Zemana z příštích prezidentských voleb.

+8/−8
5.5.2017 20:13
Foto

A39l47e88š 15P45r97e15s88l21e89r 5334154771382

Pane Vitho, je vidět, že jste se díval na Rozstřel, kde zaznělo hafo možností, ovšem žádná se 100% platností. Všechno jsou to jen úvahy odborníků, jen vy máte jasno. Takže ten podnět senátu dejte, jste určitě ten pravý a senátoři vám to jistě odklepnou. Být prezidentem, už se před Vithou třesu strachy, být Sobotkou, hned bych vás vzal za poradce.

+9/−1
5.5.2017 20:34
Foto

V12e73r94o31n73i14k74a 62V54a72l82í90k95o19v26á 5933287385133

R^:-)

+7/0
5.5.2017 19:47
Foto

T74o83m22á45š 16F20l47a12š58k63a 5265595696911

Politiku u nás určuje premiér, který v životě neokusil běžný život, pomstychtivý alkoholický stařec a daně odkloňující a dotace přijímající ministr financí. A všichni tři z většinové vůle lidu. Tak co jsme vlastně zač?

+12/0
5.5.2017 19:40

L65u30m40í82r 16V86i93t12h80a 2127587556372

Nejen z vůle, ale i za jeho potlesku. Jsme národ škodolibých trapných skrčků.

+1/−2
5.5.2017 20:16

J61i41r53k48a 25L41i11b93e93ň59s91k85ý 4812721444429

U ostatních národů to není o moc lepší. Vždycky když se něčemu divím, vzpomenu si na Švejka a Cimrmana - to jsou české archetypy, Slováci to maj úplně jinak. Proto jsme se rozešli.

0/0
5.5.2017 20:33

J38i72ř87í 53K76i51n76d16l 2798477783517

Přijetí demise premiéra znamená demisi celé vlády, ačkoliv to ústava výslovně nestanoví. Předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský odkázal na knižní komentář k ústavě, jehož je hlavním autorem. V komentáři také stojí, že je prezident povinen vyhovět premiérovu návrhu na odvolání člena vlády, byť to nemusí vždy učinit okamžitě, ale třeba až po politických jednáních.„Obecně se má za to, že přijetí demise předsedy vlády znamená demisi vlády celé a odstartování procesu kreace nové vlády,“ stojí v komentáři vydaném v roce 2015 Více na: http://www.euro.cz/politika/demise-premiera-je-demisi-vlady-pise-rychetsky-v-komentari-1346132#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink Takže stanovisku Ústavního soudu je závazné i pro Zemana.

+6/−1
5.5.2017 19:37

R36i39c92h74a94r33d 75S80i67e60m25k56o 9830266264899

Mám na vás otázku, vy jste včera slyšel od Zemana slova o tom, že neodvolá celou vládu? Sledoval a poslouchal jste Zemana večer na Barandovu? Tak si to poslechněte a nevěřte polopravdivým komentářům.

+7/0
5.5.2017 19:46

R26i85c29h46a51r27d 52S69i46e75m97k20o 9640476674769

Zeman podle Sobotky v rozporu s ústavou hodlal přijmout jen jeho demisi, ne celé vlády.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/sobotka-babis-zeman-vladni-krize-rozstrel-fi6-/domaci.aspx?c=A170505_125833_domaci_mpl

Tak to prezentoval pouze Sobotka, byla to pravda nebo opět lhal a manipuloval?

+6/0
5.5.2017 19:52

I61v58a67n 64M66a26r90e57k 6954638732

Sobotkovy podrazy ? . . . . . . Ještě se budeme divit . ;-(

+7/0
5.5.2017 19:29

J77a57r40o68s60l34a85v88a 92B27o42ž10í19k85o32v37á 5291358658

No nevím, právě sleduji TV, a všichni oslovení ústavní právníci tvrdí, že s premiérem padá celá vláda.

+6/−1
5.5.2017 19:12
Foto

Š16t16ě46p84á78n 58B73i58c28e58r57a 6779442878706

také jsem sledoval ČT ale pak jsem to musel přepnout. ČT je až okatě na straně Sobotky a já se ptám kdo ještě kromě nás diváků tuhle sebranku financuje. Autor má pravdu. Sobotka rozhoduje za vládu jak absolutista a nikdo mu to v ČT nevytknul. Odvolává Babiše, ačkoliv v koaliční smlouvě podepsal, že takové odvolání MUSÍ být po shodě s koaliční stranou, ke které ministr patří. Celá šaškárna s Babišem dokazuje, jak moc politikům vadí, že už nemohou vysávat státní kasu a jak se bojí, že je ANO na podzim převálcuje.

+21/−4
5.5.2017 19:27

I97v55a91n 21M65a21r19e31k 6224878802

P.Bicero R^[>-]

+8/−2
5.5.2017 19:30

J48a19n 50R97á88ž 1139693714440

T.zv. "ústavní právník" je jenom právně vzdělaný občan. Nic jiného. Vysvětlovat mohou "ústavní právníci" co chtějí a nemá to nijak zvláště velkou váhu. Jsou to lidé a jejich výklad může být stejně subjektivní, jako Váš. .

České právo je právo normativní, čili platné je jen to, co je v zákoně napsané. A v čl 73 Ústavy je psáno, že ministři dávají svou demisi prostřednictvím předsedy vlády, není tam nic napsané, že předseda vlády to může udělat ze ně, bez jejich souhlasu.Když je Sobotka naprostý zbabělec, který neměl odvahu přijít nejprve za ministry, že navrhuje, aby celá vláda podala demisi a aniž by je o svém úmyslu informoval, šel oznámit tisku že vlády podává demisi a ministři se pak jen divili, je jasné, že si ho Zeman vychutnal.

Ovšem tím, že Zeman nechce odvolat Babiše s odůvodněním, že mu Sobotka navrhnul datum, od kdy by to mělo být, ze sebe Zeman dělá teď šaška sám. On odvolat Babiše musí a to bez zbytečného odkladu od chvíle, kdy mu byl návrh dodán. Jestli tam Sobotka navrhnul nějaké datum, je z hlediska platnosti tohoto aktu zcela irelevantní.

V prvním kole souboje se Sobotkou Zeman vyhrál, ale teď prohrává na celé čáře!

+2/−1
5.5.2017 19:47

J81a66r31o68s68l12a87v74a 77B73o17ž82í70k66o31v16á 5601508538

Nemyslím si, že by zrovna tento pán byl " jenom " právně vzdělaný občan. :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Kysela_(pr%C3%A1vn%C3%ADk)

+2/0
5.5.2017 20:04

N68o31v11o51s84a49d 38M18i28r62o53s74l14a59v 9508259328809

...k tomu ...ministři dávají svou demisi stačí si přečíst o ústaní nemohoucnosti

a jak se k moci dostal Gottwald a jinak v každé škole o právu nám bylo vštěpováno ,že paragraf je kroucený proto aby každý právník uměl se vykroutit v mezích práva a hlavně si vše obhájit ...a použiju Zmanova slova pět právníků znamená šest názorů a proto doufám,že zdeješí přispěvatelé jsou přinejmenším právníci s mnohaletou praxí toť vše[>-]!!

0/−1
5.5.2017 20:26

J17a89r89o77s80l24a45v29a 39B92o69ž21í33k97o12v33á 5301508988

Neodvažovala bych si ani náhodou tvrdit, že jsem právník s mnohaletou praxí, proto jenom říkám, že když něco tvrdí právník, vysokoškolský pedagog, docent, JUDr., Ph.D. a DSc. v jedné osobě, tak jsem náchylná mu věřit. Neměla bych?

+1/0
5.5.2017 20:35

R34i59c46h21a44r80d 19S49i88e95m62k83o 9830446484669

Zkuste se někdy soudit s někým a pochopíte. ;-D:-P8-o

+2/0
5.5.2017 20:41

J13a91r28o54s82l44a92v55a 70B77o55ž96í70k74o56v32á 5761188858

Hlavně ať se poradí pan Zeman. A ne, na Barradov jsem nekoukala, nejsem masochista.

+3/−1
5.5.2017 20:45

R76i84c40h87a64r56d 16S90i88e77m72k71o 9800506514469

Nepochopila jste mě, já byl u soudu a právník jasně tvrdil, že vyhrajeme, ale ukázal se jako tlučhuba.

Jak říká Zeman, 5 právníku a 6 názorů. Ale rozhoduje soud. !!!

+3/0
5.5.2017 20:51

J74a72r42o88s58l95a40v76a 62B81o71ž14í63k97o75v52á 5141768978

Jasně, ať jde Zeman k soudu. To je skutečně dobrá myšlenka. Začíná se mi to líbit. ;-D

+2/−1
5.5.2017 20:56

R15i73c55h29a38r59d 54S69i16e46m35k91o 9440516514819

Zeman tam nemusí chodit, neboť ho tam posílají jiní...;-D

Jestli dobře posloucháte, tak mu někteří, aniž vědí, co udělá, už soudem vyhrožují. Jsou trapní.

+5/−1
5.5.2017 21:37

P91a23v19e35l 94P45o25n97e40c 6484299522140

"Vláda nepadá s premiérem a Sobotkova demise není demise vlády." -- Pavel Hasenkopf, ústavní právník, https://goo.gl/ztUS5Q

+1/0
5.5.2017 21:48

V38l14a35d33i39m36í89r 37P62o22k26o42r93a 9145579301724

Co se včera doopravdy na hradě stalo ? Podívejte se na nezkrácený a nesestříhaný záznam .... http://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=183888

+1/0
5.5.2017 19:06
Foto

J89i53ř70í 24H50e17r73m61á77n46e39k 4116922912110

R^

+5/−1
5.5.2017 19:04
Foto

L40u66d76ě67k 78M61a91z49u70r72e73k 7520886451239

Rozhodně karma! R^

Jen bych k samotnému názvu článku podotkl, že Sobotka "neuklouz", Sobotka takto v politice "pajdá" na obě nohy už desítky let a je naprosto neuvěřitelné a nevídané, že se někdo takový vůbec mohl propolitikařit až do funkce premiéra! Rv

Jeden pán mu kdysi na veřejnosti dal pěknou po hubě. Měl tehdy přitlačit! R^

+12/−3
5.5.2017 18:56

J15a81n 27R37á39ž 1679873494580

Jeho spolustraník Wagner mu dal tehdy jen facku a Sobotka z té facky udělal drama. Ještě teď se musím smát, jak jsem ho pak viděl s krčním límcem když dělal bolestivé grimasy v televizi .....komediant!

+2/−2
5.5.2017 19:52

K19v69ě52t32a 98H96a13e98r50i76n64g84o25v64a 5550862905

Pamatujete si ještě na termín „Podsedická facka“? Šlo o záhlavec, který dal v roce 1995 tehdejší scociálnědemokratický poslanec Josef Wagner budoucímu ministru vnitra Václavu Grulichovi.

+4/0
5.5.2017 20:05

J38a48r59o96s32l96a12v83a 56B20o32ž42í42k16o63v48á 5861138308

Ano, co si vzpomínám, Sobotku napadl nějaký přiopilý nesvéprávný člověk.

+3/0
5.5.2017 20:08

R98i86c63h55a46r43d 92S12i10e20m88k26o 9700506484399

R^R^R^

+3/−1
5.5.2017 18:55

O49n88d60ř85e71j 49N48ý52č 6868805657173

Dočetl jsem do pseudoprávníků. Víc nemělo smysl od tohoto pseudoblogera.

+10/−9
5.5.2017 18:41

J76a85r41o97s74l59a65v 45N63o44v64á55k 3756965561771

Škoda - na zavěr je analýza od bývalého ůstavního soudce Z. Koudelky, která sice skutečné právníéky nepřekvapí ale mediální scéna hlavně na ČT to samozřejmě vidí jinak - 'kol je přece jasný - sejměte Zemana

+6/−1
5.5.2017 19:11

J47a73r83o93s30l73a23v92a 86B84o13ž43í76k37o64v62á 5341578858

V TV byl pan Gerloch, pan Kysela, to jsou přece uznávaní právníci, to je jakože někdo úkoluje? A to jsou současní ústavní právníci, ne bývalí.

+6/−1
5.5.2017 19:13

R52i62c13h98a18r37d 24S37i58e22m67k82o 9370686794219

ústavní soud rozhoduje na základě hlasování. A pokud vím, je ústavních soudců asi 15, takže názor dvou je irelevantní.

+3/0
5.5.2017 19:18

J73a36r73o44s12l72a47v21a 88B55o31ž67í36k78o11v30á 5281208148

Já píšu o ústavních právnících, ne o ústavních soudcích.

+1/0
5.5.2017 19:23

R24i44c74h75a65r15d 45S63i80e28m11k74o 9730966264909

No právě, o porušení ústavy nerozhodují ústavní právnici, ale ústavní soudci. ;-D

+2/0
5.5.2017 19:28

J35a60r22o82s79l24a90v19a 61B16o55ž11í79k20o46v64á 5271648648

Tak ústava je psaná, kdo umí číst, tak jednu jednoduchou větu přečte bez potíží. Na to není potřeba svolávat soud.

+2/−1
5.5.2017 19:35

R75i97c60h17a39r66d 18S65i91e86m80k56o 9700196864759

Podle práva o vině či nevině, rozhoduje pouze soud. V případě ústavní krize, která se týká ústavy, rozhoduje pouze ústavní soud.

Někdy vás u soudu osvobodil od trestu advokát? Ne, ten pouze obhajuje a žalobce žaluje. Ale vždy rozhoduej soudce a soud.

+3/0
5.5.2017 19:43



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.